×
Избор на домейн
Регистрация на нов домейн

Ако все още нямате регистриран домейн, трябва да добре да помислите, какво име на домейн да регистрирате. Когато предстои изработване на Вашият сайт, първото, което трябва да направите е да помислите какъв домейн би подхождал на дейността и целите ви. Това може да бъде името на Вашата фирма, името на търговската марка, под което продавате Вашите продукти или услуги. Следва проверка, дали името, което сте избрали е свободно и се осъществява регистрация.

Избор на домейн на фирмен сайт
Сайтът на вашата фирма работи върху цялостния облик на дейността, той изгражда реноме в интернет пространството и затова е много важно да имате не само добра позиция в търсачките, но и запомнящо се име.

В такива случаи един от най-добрите варианти при избор на домейн е той да съвпада с името на фирмата. Така вашите клиенти лесно ще ви откриват, а новите посетители ще ви идентифицират. Ето един пример с нашия случай: наименованието на фирмата е ПроСтудио, а домейнът prostudio.bg.

Друг вариант е домейнът да бъде свързан с дейността на фирмата. Ако например, предлагате машини под наем, можете да се спрете на домейн mashinipodnaem.bg (или .com, .info и др.). Изборът на този тип домейн гарантирана по-добри позиции в търсачките, но недостатъкът му е, че трудно се идентифицира сред подобни на него.

За фирмен сайт не е препоръчителен избор на случайни домейни, колкото и добре да звучат.


Избор на домейн-марка
Веднъж наложени на пазара, този тип домейни имат изключителен маркетингов ефект. Най-ярките примери за това са Google.com, eBay.com, YouTube.com, Yahoo.com и др., които имат статута на интернет брандове.

Домейнът-марка е много подходящ в случаите, когато създавате информативен или портален сайт или такъв, концентриран изцяло върху интернет дейност. Веднъж, привлекли посетители и успели да задържите вниманието им, те ще ви откриват лесно занапред.

Важното тук е да изберете благозвучно и лесно запомнящо се име.


Избор на домейн, съдържащ ключова дума, свързана с дейността на фирмата.
За съжаление лесните домейни в повечето случаи са вече заети. Пример за такива имена са Business.com, Weather.com, Rent.com и още хиляди подобни. Предимството е, че те “стрелят право в целта” и се откриват лесно от търсещите машини, но отрицателните им страни са свързани, освен с това, че е почти невъзможно да бъдат открити свободни такива, но и с факта, че със сигурност вече има голям брой подобни.


   WEB TIPS:   

Общи правила за избор на домейн

  • Изберете името на фирмата си като име на сайта или име на марка.
  • Изберете най-краткото, благозвучно и лесно запомнящо се име.
  • Много важно условие е името на домейна да може лесно да бъде продиктуван по телефона.
  • По възможност не използвайте в името букви, които нямат еквивалент в латиници и съответно могат да бъдат изписвани по различни начини – ш, щ, я, ю, ц, ч, й...
  • По възможност не използвайте тирета в домейна, тъй като те затрудняват запомнянето от страна на посетителите.
  • Ключова дума, свързана със съдържанието на сайта ще помогне за по-добра позиция в Google.
  • Не се спирайте на домейн, който има много подобни, така посетителите няма да ви идентифицират и често Ваши потребители ще попадат на конкурентни сайтове.
  • При условие, че искате уникално домейн име, подберете такова, което да звучи добре, но и да се запомня лесно (Google.com). Случайни имена със струпване на много съгласни, цифри и тирета, едва ли някой ще си направи труда да помни (mft-64.com).
  • Ако желаното от вас име вече е заето, променете разширението или сменете името, вместо да добавяте тирета и допълнителни символи, което да затруднява запомнянето.

Домейнът е името на вашия сайт и съответно първото, което посетителите виждат и запомнят. Помислете добре, когато го избирате.



Свържете се още днес с нашия екип на тел: 02 980 1830 или изпратете email: info@prostudio.bg


0895 040 353
пълна версия